Emocionalna pismenost za škole i vrtiće

Hrvatska Interdisciplinarna terapijska Udruga za Djecu i Mlade provodi projekt pod nazivom “Emocionalna pismenost – Razvijanje socio-emocionalnih vještina u školi i vrtiću”.

Projekt Emocionalna pismenost – Razvijanje socio-emocionalnih vještina u školi i vrtiću fokusira se na edukaciju nastavnika i odgajatelja o važnosti razvijanja emocionalne pismenosti kod djece, te na načine na koje se emocionalna inteligencija kod djece razvija i uči. Projekt se također kroz  interaktivne radionice s korisnicima fokusira na razvijanje emocionalne pismenosti kod nastavnika i odgajatelja s ciljem njihovog većeg zadovoljstva samim sobom, svojim poslom, smanjenog stresa povezanog s poslom ili osobnim životom, pozitivnije radne klime.

Iako se o emocionalnoj inteligenciji i njenom značaju na akademski, socijalni i osobni uspjeh u svijetu mnogo govori, u Hrvatskoj ne postoji kontinuirana edukacija djelatnika škola i vrtića o načinima kako poticati i razvijati socijalno emocionalne vještine kod djece. Nadalje, još manje postoji edukacija stručnjaka o važnosti razvijanja emocionalne pismenosti upravo kod njih samih, osoba koje se u svom svakodnevnom životu bave direktno djecom. Takva edukacija ima za cilj poboljšanje školske i predškolske klime u ustanovama, a što ima pozitivan ishod i na zadovoljstvo i olakšan akademski uspjeh djece, kao i na zadovoljstvo djelatnika, na smanjenje stresa i nepoželjnih oblika ponašanja kod djece.

Emocionalna inteligencija odnosi se na našu sposobnost da kontroliramo one aspekte svog života povezane s emocijama. dr Daniel Goleman, američki psiholog.