ppp

KAKO OLAKŠATI VRIJEME PROVEDENO U KARANTENI?

NEKOLIKO PRIJEDLOGA ZAJEDNIČKIH AKTIVNOSI;

POSTAVITE PRAVILA

Članovi obitelji (roditelji vode komunikaciju) razmisle o tome na koji način bi se ukućani mogli/trebali ponašati da se osjećaju ugodno, pri tome uvažavajući potrebe svakog člana obitelji, tijekom karantene.

Pravila NISU ZABRANE, već PREPORUKE o načinu ponašanja.

 

Aktivnost:

Roditelj ili dijete, ovisno o dobi, zapisuje ili crta pravila s kojima se slaže cijela obitelj. Bitno je da su svi članovi obitelji potaknuti i motivirani davati prijedloge, ideje i pravila za koja smatraju da će im olakšati boravak kod kuće.

Ta pravila vrijede tijekom cijelog boravka u karanteni, stavljena su na vidljivo mjesto dostupno svima u stanu ili kući.

 

DEFINIRAJTE OČEKIVANJA

Očekivanja su ideje kako stvari, pravila trebaju biti postavljene u našim životima. To su pretpostavke o situacijama kroz koje ćemo prolaziti tijekom karantene. Potrebno ih je izgovoriti na glas te jasno iskomunicirati koja su očekivanja realna, a koja nisu.

 

 

 

Aktivnost:

  1. “Samoljepivi papirići”

Ukoliko kod kuće postoje samoljepljivi papirići, podjeliti svakom članu obitelji, na kojima će zapisati što očekuju i što ne očekuju, pa će to zalijepiti na veliki plakat. Što će se nakon zapisivanja i ljepljenja na plakat i prodiskutirati.

 

  1. “Drvo očekivanja”

Na velikom papiru nacrtati drvo te krošnju drveta “ukrasiti” s ispisanim očekivanjima, Očekivanja članovi obitelji čitaju na glas te je potrebno napraviti razliku i jasno iskomunicirati što je realno očekivati u ovoj situaciji, a što nije. Potrebno je tijekom razgovora voditi računa o dobi djeteta i njihovom razumijevanju situacije.

 

KRATKE IGRE ZA UPOZNAVANJE ČLANOVA OBITELJI NA NOVI NAČIN

 

Aktivnost: ″ Ime i bedž ″

Svi skupa na jedan drugačiji način se možemo upoznami, sigurno ćete na novi način naučiti nešto novo o članovima obitelji, što do sada već niste znali ili niste imali priliku na ovaj način doživjeti, osjetiti.

Svi članovi obitelji na papiru (ukoliko imate papire u boji koristite njih, no svaki papir će poslužiti),  na njemu crtaju neki lik koji će ih opisati i predstavljati. Izrezuju to kao bedž i upisuju svoje ime i ukrašavaju ga. Stavljaju bedž na prsa te se međusobno predstavljaju na nov način u smislu zašto su baš odabrali taj simbol?

 

Aktivnost: „Maleni kviz“

Na papirićima koji su pomješani u jednoj vrećici su napisana pitanja :

  • kad bi ulovio zlatnu ribicu koja uslišava 3 želje, koje bi to želje bile?
  • moje 3 pozitivne osobine
  • ispričaj u kratko svoj san koji je po nečem jako važan tebi
  • što je po tvom mišljenju na tebi najljepše?
  • što najviše voliš jesti?
  • što bih bio da možeš biti sve što želiš?
  • ispričaj neku smiješnu situaciju koja ti se dogodila
  • ako zamisliš da su čuda moguća, kakvo čudo bi htio da ti se dogodi? (naravno vezano i nevezano za trenutnu situaciju)
  • Koja ti je boja najljepša?
  • Što si danas dobro uradio?
  • U što bi se prerušio i zašto?
  • Područje u kojem si jako dobar?
  • Što najviše voliš gledati na tv-u?
  • Koja bi poznata ličnost želio biti, i zašto baš ta?
  • Imaš li neki hobi, koji?
  • ….samo neke o ideja

 

…..slijedi nastavak

 

Piše: Dina Koren, mag.paed.soc., dječji i adolescentni integrativni psihoterapeut