KAKO OLAKŠATI VRIJEME PROVEDENO U KARANTENI?
NEKOLIKO PRIJEDLOGA ZAJEDNIČKIH AKTIVNOSI;
POSTAVITE PRAVILA
Članovi obitelji (roditelji vode komunikaciju) razmisle o tome na koji način bi se ukućani mogli/trebali ponašati da se osjećaju ugodno, pri tome uvažavajući potrebe svakog člana obitelji, tijekom karantene.
Pravila NISU ZABRANE, već PREPORUKE o načinu ponašanja.
Aktivnost:
Roditelj ili dijete, ovisno o dobi, zapisuje ili crta pravila s kojima se slaže cijela obitelj. Bitno je da su svi članovi obitelji potaknuti i motivirani davati prijedloge, ideje i pravila za koja smatraju da će im olakšati boravak kod kuće.
Ta pravila vrijede tijekom cijelog boravka u karanteni, stavljena su na vidljivo mjesto dostupno svima u stanu ili kući.
DEFINIRAJTE OČEKIVANJA
Očekivanja su ideje kako stvari, pravila trebaju biti postavljene u našim životima. To su pretpostavke o situacijama kroz koje ćemo prolaziti tijekom karantene. Potrebno ih je izgovoriti na glas te jasno iskomunicirati koja su očekivanja realna, a koja nisu.
Aktivnost:
- “Samoljepivi papirići”
Ukoliko kod kuće postoje samoljepljivi papirići, podjeliti svakom članu obitelji, na kojima će zapisati što očekuju i što ne očekuju, pa će to zalijepiti na veliki plakat. Što će se nakon zapisivanja i ljepljenja na plakat i prodiskutirati.
- “Drvo očekivanja”
Na velikom papiru nacrtati drvo te krošnju drveta “ukrasiti” s ispisanim očekivanjima, Očekivanja članovi obitelji čitaju na glas te je potrebno napraviti razliku i jasno iskomunicirati što je realno očekivati u ovoj situaciji, a što nije. Potrebno je tijekom razgovora voditi računa o dobi djeteta i njihovom razumijevanju situacije.
KRATKE IGRE ZA UPOZNAVANJE ČLANOVA OBITELJI NA NOVI NAČIN
Aktivnost: ″ Ime i bedž ″
Svi skupa na jedan drugačiji način se možemo upoznami, sigurno ćete na novi način naučiti nešto novo o članovima obitelji, što do sada već niste znali ili niste imali priliku na ovaj način doživjeti, osjetiti.
Svi članovi obitelji na papiru (ukoliko imate papire u boji koristite njih, no svaki papir će poslužiti), na njemu crtaju neki lik koji će ih opisati i predstavljati. Izrezuju to kao bedž i upisuju svoje ime i ukrašavaju ga. Stavljaju bedž na prsa te se međusobno predstavljaju na nov način u smislu zašto su baš odabrali taj simbol?
Aktivnost: „Maleni kviz“
Na papirićima koji su pomješani u jednoj vrećici su napisana pitanja :
- kad bi ulovio zlatnu ribicu koja uslišava 3 želje, koje bi to želje bile?
- moje 3 pozitivne osobine
- ispričaj u kratko svoj san koji je po nečem jako važan tebi
- što je po tvom mišljenju na tebi najljepše?
- što najviše voliš jesti?
- što bih bio da možeš biti sve što želiš?
- ispričaj neku smiješnu situaciju koja ti se dogodila
- ako zamisliš da su čuda moguća, kakvo čudo bi htio da ti se dogodi? (naravno vezano i nevezano za trenutnu situaciju)
- Koja ti je boja najljepša?
- Što si danas dobro uradio?
- U što bi se prerušio i zašto?
- Područje u kojem si jako dobar?
- Što najviše voliš gledati na tv-u?
- Koja bi poznata ličnost želio biti, i zašto baš ta?
- Imaš li neki hobi, koji?
- ….samo neke o ideja
…..slijedi nastavak
Piše: Dina Koren, mag.paed.soc., dječji i adolescentni integrativni psihoterapeut